“People are not your most important asset.

The right people are’’. 

Jim Collins 

Wat wij (anders) doen:

Wij geloven dat de juiste mensen de sleutel zijn tot een succesvolle organisatie. Daarom zijn we ervan overtuigd dat werving op maat gemaakt en volledig menselijk moet zijn. Gezamenlijk commitment, een focus op de lange termijn en heldere communicatie leiden samen tot tastbare en langdurige resultaten.

Het helpen creëren van een betere wereld is een van onze belangrijkste drijfveren. Daarom nemen de meeste van onze klanten hun maatschappelijke verantwoordelijkheid zeer serieus. Dit kan heel breed zijn - we hebben klanten in onder andere de adviesmarkt, wetenschap, gezondheid en zorg, de woningmarkt en organisaties die volop bezig zijn met thema’s als duurzaamheid en diversiteit & inclusie - maar ze delen allemaal de drive om een positieve bijdrage te leveren aan onze samenleving en toekomst.

Lighthouse helpt deze bedrijven om de best mogelijke mensen te vinden en aan boord te nemen. Daarbij verbinden we de verhalen van organisaties en mensen met elkaar. Die verhalen gaan over de ware redenen waarom een bedrijf succesvol is, waarom en hoe het zich ontwikkelt, wat voor mensen er werken en wat er gezocht wordt in een nieuwe collega. Vanuit dat startpunt kunnen we een match op een kwetsbaar en eerlijk niveau onderzoeken. Onze opdrachtgevers zoeken niet alleen een perfecte match op vaardigheidsniveau, maar zoeken mensen met de juiste attitude en ambities. Op dezelfde manier zoeken de professionals waarmee we werken niet naar een nieuwe klus of job, maar naar een plek waar ze echt kunnen groeien, zich veilig en gewaardeerd voelen. Het begeleiden van deze zoektocht vraagt om een realistische benadering en goed verwachtingsmanagement. Het is een mooi, maar kwetsbaar proces wat we met trots oppakken.

‘‘We zijn allemaal op reis. Op een bepaald punt in deze reis kunnen we wel wat begeleiding gebruiken. Van iemand die kan luisteren, de juiste vragen kan stellen en misschien wat ongebruikelijk advies kan geven. Iemand die zich met jou kan verbinden, de ware betekenis van jouw verhaal begrijpt en je mogelijkheden laat zien waar je misschien nog niet aan had gedacht toen je aan je reis begon.’’

Onze missie

Bovenstaande omschrijft goed hoe wij de rol van recruiter zien. Persoonlijk gedreven, met oog voor detail. Betrouwbaar, maar ook creatief en gedurfd. Resultaat gedreven en gebruik makend van data en technologie, maar vooral werkend vanuit oprechte menselijke interesse. Niet gericht op snelle successen, maar op hetpbouwen van langdurige relaties. Dat is hoe Lighthouse Recruitment werkt.

Onze kernmissie: bedrijven en professionals die willen bijdragen aan een betere wereld helpen hun ware verhaal te vinden, te delen met het juiste publiek en hen met elkaar te verbinden, door een ongebruikelijke adviseur te zijn voor beide partijen.

Onze dienstverlening

Executive Search:

Het actief identificeren, benaderen en begeleiden van professionals bij het overwegen en zetten van een loopbaanstap.

Marktonderzoek en analyse:

Tijdens ons werk krijgen we unieke inzichten uit de doelgroep. Waar hebben zij behoefte aan? Kloppen de verwachtingen van de organisatie? Hoe kijkt een professional naar een bepaalde rol?

Referral programma’s:

We helpen organisaties om hun eigen netwerk en kennis te combineren met onze werkwijze, om nog meer focus te kunnen te leggen op het spreken van de juiste mensen.

Employer branding:

Wat is jouw verhaal als organisatie? Hoe communiceer je dat verhaal en naar welke doelgroep, op welke manier? Ook hier hanteren we een lange termijn gericht aanpak, gericht op concreet resultaat.

Loopbaancoaching:

Wat is jouw verhaal als professional? Hoe ontdek je wat voor soort organisaties en rollen daarbij passen? Een persoonlijk traject met diepgang, gericht op jouw individuele reis.